
Nuo ko pradėti – vaškavimo ar poliravimo? Kas yra automobilio kėbulo vaškas ir kam jis naudojamas? Trumpai tariant automobilio kėbulo vaškas yra specialių aliejų ir…
Trumpai tariant automobilio kėbulo vaškas yra specialių aliejų ir vaško mišinys, kurio
paskirtis yra apsaugoti kėbulo paviršių bei spalvą. Vaškas kėbulą padengia plonu bei
permatomu apsauginiu sluoksniu, kuris gali būti sintetinis arba natūralus.
Natūralūs vaškai, dar dažnai vadinami Karnaubo vaškais, yra išgaunami iš
Copernicacia prunifera palmių medžių.
Šie natūralūs vaškai tuomet yra sumaišomi su papildomais natūraliais vaškai, kaip pvz.
Turpentinai , kol išgaunami reikiami ir komerciniam panaudojimui tinkami vaško mišiniai.
Praktikoje naudojant natūralų vašką, šis poliruojant padengia automobilio kėbulo paviršių,
sukietėjęs sukurią apsauginį sluoksnį ir padaro kėbulą blizgiu.
Sintetiniai vaškai, dar dažnai vadinami kėbulo dažų hermetikais, yra pagaminti iš sintetinių polimerų, kurie, panašiai kaip natūralūs vaškai, sukuria apsauginį sluoksnį bei suteikia blizgesio.
Kitaip nei natūralūs vaškai, sintetiniai vaškai yra patvaresni ir išlaiko savo efektą ilgiau. Taip pat, sintetinius vaškus yra lengviau įpoliruoti į kėbulo paviršių. Verta paminėti, jog natūralūs vaškai yra gerokai blizgesni ir suteikia geresnį efektą.
Pagrindinė automobilių kėbulo vaško paskirtis yra apsaugoti automobilio kėbulą nuo išorės
elementų, kaip saulė ar dulkės bei mechaninių pažeidimų, kaip įbrėžimai.
Išvaškuotas automobilio kėbulas tampa atsparesnis saulės spindulių poveikiui, kelio druskoms, vandeniui, paukščių išmatoms bei kitiems cheminiams ar mechaniniams pažeidimams.
Jei vanduo susiformuoja į atskirus lašelius, jūsų automobilio vaškas vis dar atlieka savo darbą.
Automobilio vaškavimas taip pat suteikia automobiliui blizgesio. Jeigu automobilio kėbulo spalva yra šiek tiek pavargus, nublukusi, išvaškavimas gali ją atgaivinti, pagyvinti.
Kėbulo dažų sluoksnis taip pat nėra tobulai lygus, jis turi mikro įbrėžimų bei nelygumų. Būtent šių mikro nelygumu gali pakakti, kad kėbulo spalva atrodytų ne tokia patraukli kaip anksčiau.
Kadangi vaškavimo metu šie mikro nelygumai ir įbrėžimai užsipildo, o visas paviršius pasidengia apsauginiu sluoksniu, dėl to spalva pagyvėja.
Jeigu dažų sluoksnis yra pažeistas arba blogos būklės, vaškavimas gali nesuteikti tokio efektyvumo. Tuomet yra naudojamas automobilio poliravimas, kaip priemonė išgauti tokį efektą.
Kitaip nei vaškavimas, kuris užpildo mikro nelygumus ir išlygina kėbulo paviršių, poliravimas su pasta, kuri yra švelni abrazyvinė medžiaga, naudojamas pašalinti kėbulo defektus, tokius kaip smulkūs įbrėžimai, dėmės ar įdaužos.
Poliravimas paprastai yra atliekamas naudojant specialią rotacinę poliravimo mašiną, kuri paskirsto poliravimo pastą ir tuo pat metu lygina kėbulo pažeidimus nušveisdama paviršių.
Kuomet kėbulo paviršius išsilygina kartu su pažeidimais, natūralus blizgesys sugrįžta, kuris automobiliu suteikia naują išvaizdą. Bet poliravimas gali būti atliktas tik tam tikrą skaičių kartų, kol paviršutinis dažų bei lako sluoksnis praras apsaugines savybes.
Dėl to poliravimas yra rekomenduojamas nedaugiau nei kartą per metus.
Atsakymas trumpas:
pirma poliravimas, kad pašalinti kėbulo nelygumus ir pažeidimus, o tada vaškavimas, kad apsaugoti išpoliruotą paviršių.
Jeigu automobilis ganėtinai naujas ir kėbulas neturi akivaidžių trūkumų, poliruoti nėra būtina,
vaškavimo turėtų pilnai pakakti blizgesiui ir apsaugai.
Nuo ko pradėti – vaškavimo ar poliravimo? Kas yra automobilio kėbulo vaškas ir kam jis naudojamas? Trumpai tariant automobilio kėbulo vaškas yra specialių aliejų ir…
Kodėl verta rinktis sintetinę alyvą dyzeliniam varikliui Ne paslaptis, kad dyzeliniams varikliams reikia šiek tiek daugiau priežiūros nei benzininiams.Kadangi dyzeliniai varikliai gamina abrazyvinius ir rūgščius…
Skambinkite mums, siųskite elektroninį laišką ar užpildykite patogią žinutės formą. Mes esame čia, kad galėtume jums padėti!
© 2023 Anjusta