
Nuo ko pradėti – vaškavimo ar poliravimo? Kas yra automobilio kėbulo vaškas ir kam jis naudojamas? Trumpai tariant automobilio kėbulo vaškas yra specialių aliejų ir…
Ne paslaptis, kad dyzeliniams varikliams reikia šiek tiek daugiau priežiūros nei benzininiams.
Kadangi dyzeliniai varikliai gamina abrazyvinius ir rūgščius suodžius, kurie galiausiai
patenka į variklio alyvą, reguliarus alyvos keitimas yra labai svarbus, kad dyzelinis variklis
būtų sveikas.
Turbūt jau girdėjote apie benzininiams varikliams skirtos sintetinės variklinės alyvos
privalumus, tačiau ar visiškai sintetinė alyva tinka dyzeliniams varikliams?
Kad suprastumėte, kas yra kokybiška variklio alyva, turite žinoti, kokias funkcijas ji turėtų
atlikti. Variklio alyva atlieka penkias pagrindines funkcijas:
Benzininiams ir dyzeliniams varikliams skirtoms alyvoms taikomi labai skirtingi kokybės
standartai, tačiau šiandien daugumą variklinių alyvų galima keisti. Dėl šios priežasties vis
sunkiau rasti variklinių alyvų, pagamintų tik dyzeliniams arba tik benzininiams varikliams.
Tačiau didžiausi alyvų skirtumai atsiranda dėl skirtingos variklio konstrukcijos ir papildomų
sistemų.
Varikliams su DPF (dyzelino kietųjų dalelių filtru), trifaziais katalizatoriais ir "Common
Rail" įpurškimo sistemomis reikia skirtingų variklinių alyvų. Šie skirtumai turėtų būti
pagrindinė priežastis renkantis automobiliui tinkamą variklio alyvą.
Degimo procesas dyzeliniame variklyje yra kitoks ir jo metu susidaro kitokie cheminiai
šalutiniai produktai. Dėl šios priežasties dyzelinių variklių alyvose vienam tūriui tenka
daugiau priedų, daugiausia suodžių ploviklių, kurie kontroliuoja suodžių kaupimąsi ir alyvos
rūgštingumą.
Šiuo metu vairuotojams jau žinoma, kad sintetinė alyva geriau apsaugo variklį
nuo susidėvėjimo, ypač turbokompresorinius dyzelinius variklius.
Sintetinės variklinės alyvos geriau apsaugo variklį nuo susidėvėjimo. Kadangi sintetinėje
alyvoje yra nuoseklesnės formos molekulių, susidaro tvirtesnė ir patvaresnė skysčio plėvelė,
užtikrinanti geresnę apsaugą nuo dilimo. Be to, sintetinės alyvos yra atsparesnės karščiui ir
mažiau linkusios prarasti klampumą.
Įprastose alyvose yra vaško, kuris esant žemai temperatūrai sutirštėja. Sintetinės alyvos
tokios nėra – jose nėra vaško ir jos išlieka skystesnės esant žemai temperatūrai. Dyzelinio
variklio turbokompresoriaus ir pagrindinių guolių apsaugą nuo trinties reikia užtikrinti kuo
greičiau, nes tyrimai rodo, kad daugiausia variklio susidėvėjimo atsiranda per pirmąsias šalto
variklio užvedimo minutes.
Jūsų dyzelinio variklio turbokompresorius labai įkaista smarkiai greitėjant. Išjungus variklį,
kai turbokompresorius yra įkaitęs, turbokompresoriuje esanti alyva gali užvirti, todėl gali
susikaupti nuosėdų. Nuosėdos gali užkimšti alyvos tiekimą į turbokompresorių ir jį sugadinti.
Įprastos variklinės alyvos sudėtyje yra nestabilių ir lengvų molekulių, kurios išgaruoja esant
dideliam karščiui. Kita vertus, sintetinės alyvos yra kur kas atsparesnės karščiui ir labiau
tinka turbininiams dyzeliniams varikliams.
Ji puikiai tinka dyzeliniams varikliams, ypač turbokompresoriniams, Common Rail ir HEUI
įpurškimo sistemas turintiems varikliams. Sintetinė variklinė alyva lenkia įprastinę alyvą
beveik visais aspektais. Ji stabilesnė ir patvaresnė, o atsižvelgiant į tai, kad kainuoja tik
keliais eurais brangiau, nėra jokios priežasties nepereiti prie sintetinės alyvos.
Nuo ko pradėti – vaškavimo ar poliravimo? Kas yra automobilio kėbulo vaškas ir kam jis naudojamas? Trumpai tariant automobilio kėbulo vaškas yra specialių aliejų ir…
Kodėl verta rinktis sintetinę alyvą dyzeliniam varikliui Ne paslaptis, kad dyzeliniams varikliams reikia šiek tiek daugiau priežiūros nei benzininiams.Kadangi dyzeliniai varikliai gamina abrazyvinius ir rūgščius…
Skambinkite mums, siųskite elektroninį laišką ar užpildykite patogią žinutės formą. Mes esame čia, kad galėtume jums padėti!
© 2023 Anjusta